Hüppa postitusse

BMW E30st


Margo

Soovitatud postitused

Esimene BMW E30 318i tuli siis turule 1983. aastal kui stiilne, väga proportsionaalne tagaveoga kaheukseline. Aasta hiljem järgnes sellele ka sama kena neljaukseline versioon, m6eldes siis rohkem pereinimestele.

Edasi liigutas neid siis 1,8 liitrine sissepritsega mootor, mille näitajateks siis 77kW ja 145Nm

Käigukasti valik oli tollal 5-käiguline manuaalkast ning 3-käiguline automaatkast.

Autol oli s6ltumatu vedrustus ja 4x ketaspidur.

Standardvarustuses oli elektrilised peeglid, tahhomeeter, Eurovox raadio/kassetimängija ning kroomtagupamper.

1985. aastal lisandus standardvarustusse kesklukustus ja Alpine raadio/kassetimängija. Lisavarustusse tuli rooliv6imendi.

1986. aastal tuli standardvarustusse sportlikum vedrustus, järgmine aasta sai ka mootor natuke rohkem v6imu juurde – nimelt kasvas kilovattide arv 83-le.

1989. aastal lisati standardavarustusse rooliv6imendi, nahkrool, konditsioneer ja Eurovox raadio/kassetimängija.

1990. aastal toodi turule 318iS, mis oli saadaval vaid kaheukselise ja viiekäigulise manuaalkastiga. 318iS mootor oli varustatud sportliku 2 nukkv6lli ning 24 klapilise 1,8 liitrise mootoriga. Oma 100kW ja 172Nm oli selle masina tehase poolt määratud tippkiiruseks 202km/h

Standardvarustuses olid sellel autol konditsioneer, elektriline antenn, Eurovox raadio/kassetimängija, rooliv6imendi, metallikvärv, kesklukustus, nahkrool, sportvedrustus, kerevärvi esi-ja taguspoilerid.

Sportistmed ja ABS-pidurid tulid sellele autole standardvarustusse alates oktoober/1990.a

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

E30 tootmist alustati 1982 lõpus ning uus keretüüp vahetas välja juba vananenud E21. E30-l muudeti esi ja tagasilla vedrustust, mootorivalik oli suures osas kattuv E21 mootori-valikuga. Väiksema kubatuuriga E30 kasutasid mootoritüüpi M10, mille hilem vahetas välja 318i mootoritüüp M40. 320i, 323i ja 325i kasutasid M20 kuuesilindrilist 12 klapilist mootorit. Keretüüpe oli 4: 2 ukseline ja 4 ukseline (tootmist alustati 84) sedaan, kabriolett (aastast 86) ja universaalkere. E30 sedaanversioone toodeti kuni 1991, samas kui kabriolettide ja universaalide järgi oli nõudlus suurem ja nende tootmist jätkati kuni 1993 aastani. E30 versioonide hulka kuulus veel 4-rattaveoline 325iX ning turbodiisel 324td. E30 tippversioon oli M3, mida pidevalt täiendati.Esimene M3 valmis 1986. aastal. Oli võimalik katalüsaatoriga ja ilma katalüsaatoriga variant. Mõlemal mudelil oli 4 silindriline mootor. 1988. aastal valmis kabriolett variant. 1989. aastal sai M3 uue mootri, millel oli juba 215 hobujõudu. Samuti toodeti odavamaid E30 sportversioone: 318iS (mootor 16 klapiline M42, M-Tech sportvedrustus, sportsisu) ja 325iS (põhivarustuses spoileriring, M-Tech vedrustus, ABS, LSD, sportsisu). Kümne aasta jooksul toodeti üle 2.2 miljoni E30-tüüpi BMW-d.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 4 nädalat hiljem...
325iS (põhivarustuses spoileriring, M-Tech vedrustus, ABS, LSD, sportsisu). Kümne aasta jooksul toodeti üle 2.2 miljoni E30-tüüpi BMW-d.

Euroopas ei müüdud 325is, lihtsalt oli võimalus tellida tava 325i juba tehasest selle paketiga. Paketi pealepanekuga mudelinimetus ei muutunud. Usa-s olid asjad tiba teisiti (seal oli ka 325es).

Euroopas müüdi 320is, mis oli nn. Itaalia M3 - tavalise E30 kerega ja 2,0 liitrise mootoriga mis oli aretatud tavalise M3 mootori baasil.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 1 kuu hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...

Total E30 Sales (US cars only)

1984: 44,433

1985: 53,905

1986: 61,822

1987: 58,896

1988: 38,346

1989: 32,153

1990: 29,583

1991: 29,002

E30 Sales By Model (Worldwide)

Model Years Units Produced

318i (M40) 1987-1991 88,637

318is 1989-1991 41,234

325i (4-door) 1985-1991 83,030

325iC 1985-1993 85,246

325iX 1985-1991 83,030

325e (2-door) 1983-1988 114,498

325e (4-door) 1983-1988 74,789

M3 1986-1991 17,184

TOTAL E30 PRODUCTION: 2,339,250 (1982-1/1994)*

*Includes all E30 models, including such models as the 316i, 320i, 323i, and Touring that were never imported into the United States

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 4 aastat hiljem...

mul tekis selline küssa selle esimese posti kohta et seal kirjas et peale 85a vist oli roolivõimendi baasvarustuses, et kas see oli siis kõigil peale seda aastat toodetud e30netel või mingitel kindlatel e30netel.

mul ka 318 ja 90a aga sellel pole roolivõimu. et sellel oleks see nagu maha koogitud. sry kui väga valesti aru sain.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 5 nädalat hiljem...
  • 4 aastat hiljem...
  • 4 aastat hiljem...
  • 1 aasta hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus