Hüppa postitusse
  • 0

E36 is mootor 1,6i asemele


Midaasja

Küsimus

Neid 316-neid on vähe mida ringi ei ehitata, aga ikkagi küsiks kui keeruline on 1,6 mootori asendamine E36 IS mootoriga? Laia rihmaga variant, vanemad olid vist veel kitsaga.Elektrivärgist tuli vist midagi ajus nokitseda, karteri saab 1,6 oma panna? Käigukast jääb vana või midagi muud? Differ jääb samuti vana või peab miski teine olema? Kirjeldaks keegi mida vaja ja mida saab vana jätta. Tüüpilise 2,5 paigaldamisest ei viitsi ajama hakata, veermiku ehitada jms. Kas IS mootor annab 1,6i-ga(M40) võrreldes ehitust väärivat edasiminekut? Mootorid on samas üsna odavad. M42 mootori paigaldamine on vist jupp maad lihtsam kui M44? Immod ja muudki asjad.......

Oleks tänulik põhjalikuma vastuse eest.

Muudetud , muutis Midaasja
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 3 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

Küllalt lihtne on see vahetus kui M40 mootor olemas. Parim on muidugi M42 e36 mootor vahele ehitada, kuna M44 mootoril on tõepoolest immoga palju jagelemist (M42 hiljem ka aju modifitseerida lihtsam ja odavam). M42 mootori puhul võtad M40 mootorilt mootorikäpad, karteri, õlivõtturi ja õlivarda. Kõige problemaatilisem on neist viimane, kuna M40 õlivarras läheb M42 geneka kronsteini vastu ja seal vaja natukene freesida. Kast pane M40 oma, siis pole kardaani ja muuga vahetamise vaeva. Jahutuse osa võib ka vabalt M40 oma jätta, minul toimib. Diffri soovitan parima mineku tarvis jätta M40 oma (või mõni muu, kas 4,45; 4,27; 4,10 ülekandega). Juhtmestik on puhalt jootmise teema, võtad aga skeemi ette ja joodad juhtmed kokku. Kui tahad esteetilist välimust, siis võib ju ka pistiku vahele ehitada õige (lõikad vana pistiku M40 mootori küljest). Juhtmete ühendamise skeemi lisasin tekstiosa lõppu.

Hooratta soovitan M20 ühemassilise panna ja lasta veelgi ca. 2kg maha võtta. Sidur läheb samuti sellisel juhul M20 oma ja e21 323i survelaager (selle teema lõpus natukene käsitlesin erinevaid hoorataste variante, mis võimalikud ). Ahjaa, starter ka sellisel juhul M20 või tuleb see hambumise osa vahetada M42 starteril M20 oma vastu. Minek muutub kardinaalselt.

Mineku poolest on endal võrdlusmoment nii 1.8is kui ka 2.5 olemas ja ütleks, et natukene modifitseeritud 1.8is on kindlasti 0-100 kiirem, edasi läheb juba 2.5 oma teed. M42 kasuks räägib mootori kerge kaal, mis teeb auto juhitavuse suurepäraseks ja M20 kasuks Rida6 hääled. Seega kui tahad kiiret sõitu kurvilistel teedel või rajal nautida, siis kindlasti M42. Kui plaanis aga lihtsalt n.ö. cruisida ning mootori väänet ja hääli nautida, siis 2.5 (M20B25). Kindlasti on ka uuema 2.5 (M50B25) võimalus.

Modifikatsioonidest on lihtsamad ja parimad M42 puhul ilmselt aju chippimine, kergem hooratas ja visco vendi asendamine el.vendiga.

Kui midagi veel teada soovid, küsi, olen omal nahal selle M42 paigaldamise kadalipu läbi teinud.

 

 

post-2430-0-19539000-1412495607.jpg

Muudetud , muutis siimp
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Tänud igati asjaliku vastuse eest. See M20 teema tuleneb sellest et mootorit veel käbedamaks saada? Kas sobiksid ka M40 hooratas, sidurivärk ja starter? Või ka M42 oma? Eesmärk oleks igapäevasõiduk krapsakamaks saada, mingit sporti küll ei harrastaks. M20 tükkidega on see teema vist, et pigem nõudlus ületab pakkumist, lisaks veel treimine. Kas see annab piisavalt karmilt juurde et juppe otsida?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Väga märgatavalt annab juurde aga kannatab kasutada ka m10 hooratast (endal kogemused puuduvad aga ehk keegi teine oskab sellest rääkida). Muidugi on kasutatavad ka m40, m42 osad aga kui tahad, et paremini pöördesse käiks siis soovitan kergemat hooratast, vahe väga tuntav. Hiljem kui isu tuleb ja mootor juba peal, siis keerulisem vahetada.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus