Hüppa postitusse
  • 0

Roolivõim


lepa

Küsimus

Sellele küsimusele on 14 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

Ei tee see rooli kergemaks. Näiteks kui panna viiese 130bar pump rullika 110 bar asemele, siis ei muutu midagi. Nn löppröhk on suurem, kui näiteks kivi jääb ratta taha vms. Sellest on siin enne ka juttu olnud juba. Rooli kergus söltub latist, kui latt seda ei vöimalda, siis topi mis tahad ,aga ei muutu miskit. E30 originaalpumbal oleks samuti kövasti potensiaali. Kunagi ühel rullil keeras rool pms ise, peale näpuga puutumist ( töenäoliselt oli varras latis katki)

Samuti netis nähtud, et neid roolivöimupumpasi kasutatud hüdrosüsteemides saha jms töstmiseks.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Muudab ikka. Täpselt selle võrra vähem pead parankat kangutama mille võrra klapid vähem avanevad. Sama õli kogus liigub läbi väiksemate avade ja seega peab sama töö tegemiseks roolilati torsioon varras vähem läbi painduma.

Muudetud , muutis Chulo
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Sellega on sama teema, nagu näiteks kütusepumbaga.

Originaalis on 3 BAR pump ja kui see asendada 10 BAR pumbaga, siis rõhk suuremakas ei lähe, kuna rõhuregulaator ei lase sel juhtuda.  

Ega e30 roolivõim ka ei tööta 110 BAR pealt, see on max rõhk ja tekib näiteks siis, kui rattad põhja keerad (rihm hakkab vilisema, õlil pole kuhugi minna) Tava olukorras ilma rooli keeramata õli lihtsalt ringleb süsteemis nagu hüdrosüsteemides ikka. Ei kujutagi ette, palju tava olukorras seal üldse rõhk on, ilmselt üsna väike. Rõhk kasvab suuremaks alles siis, kui miski takistab rattaid keerata.

 

Isegi, kui peale panna tootlikum/ kiirem pump mõnelt teiselt masinalt, ei tohiks see miskit muuta.

Sest e30 roolivõimusüsteem on nn pöörete tundlik. Kohapeal tiksudes on rool kergem, kui suurema pöördega.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Ei muuda jah tootlikum pump midagi. Tavaasendis voolab õli lihtsalt läbi klappide, kui torsioonvarrast läbi painutada, siis see suunab suurema osa õli silindri kolvile ja takistab õli otse tagasivoolu paaki. See kohapeal töötava rooli kergus tuleb ikkagi pigem just sellest, et seisva ratta takistus on suurem ja seega väänad sa torsioonvarrast rohkem läbi ja lased rohkem õli kolvile, mis sul keerata aitab. Või kas tõesti kohapeal pöörete tõustes on ka rool raskem?

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

See kuuskant kõlab enam-vähem sarnaselt nagu tavalises hüdraulikasüsteemis on reduktsioonklapp. Seal keeratakse vedrule eelpinget peale, et rõhk oleks just kõrgem. Kui rõhk tõuseb üle kriitilise (reguleeritud) piiri, siis klapp avaneb ja õli lastakse uuesti tagasivoolu ja see rõhk läheb niiöelda raisku.
Samas see elnev jutt sisaldab ju vastuolu just eelmisele jutule - pumba rõhku muutes ei saa sa väga oluliselt muuta lati tööd.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 0

Vot, kuigi päris palju e30 latte lahanud, siis selles osas jään vastuse völgu.

Jutus iva sees, kuigi torsooni läbipaindumise ruum nii väike ja täpne,et see peaks iga kell läbi painduma keerates.

Roolivöimu korral ütleb RPM sensitive/ depending on engine speed

Mis tähendab ikka pöörete , mitte auto liikumise kiirusest (nagu uuematel autodel)

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus