Hüppa postitusse

E30 jahutussüsteemi KORREKTNE õhutamine!


eix22

Soovitatud postitused

Tervitus!

E30 puhul on 3 asja, mida ei suuda kahjuks korrektselt teha ka vanad ja pädevad remondimehed!

1) Auto õigesti tõstmine erinevate tungide ja tõstukitega

2) Esi-ja tagaklaasi vahetus

3) Jahutussüsteemi õhutamine

 

Kuna viimasel ajal on jahutussüsteemidega paljudel foorumis probleeme olnud ,kaasa arvatud õhutamisega, siis oleks mõistlik sellise teema olemasolu siin. Teemat ajendas tegema paljude väide, et BMW õhutamine on ikka väga keeruline, halb,piinarikas jne .Tegevus iseenesest on lihtsamast lihtsam ja ei nõua mingeid erioskusi ega töökoja/garaazi olemasolu. Samuti ei kuulu vajalike asjade hulka mäed ja künkad. Antud lihtsast asjad on millegipärast rahvasuus ringi jooksmas kõlakas nina mäkke ja siis tuuritada ,kuniks õhk on (arvatavalt) väljas. Paraku on see natuke vale lähenemine ja asjata liiga keeruliseks aetud versioon sellest lihtsast toimingust. Paljude väitel muudmoodi ei saagi ja pole võimalik :)  Aga saab, nii tehaksegi tegelikult ja sellest allpool lähemalt.

 

A). Laisa inimese versioon

 

Pole vaja mingeid tööriistu, ainult tange õhutusnipli lahtikeeramiseks ehk, kui seda kannatab teha (paljudel need kinni jäänud) ,saab ka ilma niplite avamiseta, siis läheb pisut rohkem aega.

Ühesõnaga valad paisupaagi täis silmini ja ootad kuniks vedelik ära vajub. Teed vahepeal muud remonti või libistad õlut. Kui vahepeal meelde tuleb, vaatad vedeliku taseme üle, vajadusel lisad.

Kui arvad piisav kogus vedelikku sees olema, siis kork peal ja sõitu. Hiljem maha jahtudes vedeliku tase üle kontrollida ja vajadusel juurde lisada (see vajadus on üldjuhul alati igat moodi õhutades)

Antud variandis ISEõhutamine toimib kenasti m20 /m21 mootoritega masinate korral, kuna neil on paisupaak kõrgemal. M40 mootoritega masinatel vaja teha ehk pisut legendaarset nina kergitamise trikki, kuna radika küljes paisupaagi osa on madalamal, kui r6 masinate paisupaak. Toiming siis külma ,mittetöötava mootoriga!

 

 

B ). Mõtleva inimese versioon  (väga kiire ja efektiivne, soovitan!!)

 

Järgmiseks siis kõige kindlam ja efektiivsem viis. Õhk puhutakse/pumbatakse välja. Põhimõte on sama lihtne ja loogiline nagu pidurite õhutamine näiteks!

Auto seisab tavalise sirge maapeal, mootor ei tööta ja on külm! Valad paisupaagi/radika täis. Õhutusniplid lahti, sissevalamisavast puhud/ pumpad niikaua ,kuniks niplist tuleb jahtusvedelikku, enne rõhku maha ei lase,kui nippel kinni keeratud. Valada vedeliku tase normi, punn peale ja valmis. Hiljem peale sõitu ja maha jahtumist võib vedeliku taseme igaks juhuks üle kontrollida, vajadusel lisada.  Selline õhutusviis võtab aega paar minutit ja on väga efektiivne, toimib iga BMW peal, ei pea nina mäkke ajama!  Nüüd pisut lähemalt, millega puhuda.

a ) Kompressoriga

b ) pumbaga

c ) suuga

 Isiklikult olen põhiliselt  kasutanud viimast varianti, saab väga lihtsalt ja kiirelt. Kompressoriga kerge survega saab ka väga lihtsalt, tavaline õhuotsik päästikuga, paberi või kaltsuga tihendad ära korgi ava ja tuld. Asja ainuke iva on selles, et enne survet maha ei lase, kui õhutusniplist pidevalt ilma õhuta vedelikku tuleb ja see on kinni keeratud. Jutt võib tunduda pikk ja keeruline, aga reaalne toiming on väga lihtne, proovige ja veenduge ise.

Laenan mõned pildid siia www.e30.de lehelt, kus tehakse seda asja samal põhimõttel.

01.jpg

 

 

 

 

05.jpg

 

C). Väidetav UM versioon (United Motors/ Eesti BMW esindus)

 

Jahutussüsteemi õhutamine:
1. Mootor külm
2. Süüde sisse, salongi temp maksimumi, ventilaator nr 2 asendisse. mootorit mitte käivitada.
3. õhutuskork/korgid lahti
4. Valada sisse nii palju kui läheb, st kõrini täis, oodata kuni tase alaneb, valada veel, jne kuni tase ei alane enam ja õhutuskorgist õhumulle ei tule. Kannatlik olla, võtab aega.
5. õhutuskork kinni, paisupaagi korki mitte sulgeda
6. Mootor käima, 4-5 korda teravalt tuuri anda 4500 pöörde kanti. Mitte soojaks lasta!
7. Mootor seisma, kontrollida taset, vajadusel korrigeerida normaalse nivooni.
8. Sulgeda paisupaagi kork.

 

D). www.e30.de lehe õpetus

 

http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00962/f00962.htm

 

 

Head vana aasta lõppu!!!

Ja head õhutamist muidugi :D
 

  • Meeldib 4
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Paisupaagiga radika puhul (M42 modifitseerimata süsteem) valad lahtise õhutuskorgiga niikaua peale seisva motoga kui enam tase ei alane, siis keerad käima ja lased töötada kuni õhutusavast enam mulle ei tule, keerad õhutuskorgi kinni ja pisut hiljem keerad korgi lahti  jälle, et veel mullikesi imetleda, pärast kork kinni ja on hea. Nagu ikka, kui mootor on käima pandud siis peab sooja kraan olema lahti ja puhur töötama, et oleks aru saada kas soe tuleb või ei.

 

M40 oli vist termostaadi korpusel ka õhutuskruvi, M42 kruvi enam ei ole ja on kanal korpuses, kust õhk saab termostaadist mööda radiaatori kaudu välja.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Tiidu jutt siis A variandi täienduseks!  B variandi puhul pole sellised liigutused vajalikud, m40 termostaadikorpuse niplit pole ka vaja lahti teha ,piisab ainult radiaatori omast.

Lisan siia veel mõned küsimused vastustega, mis paljudele segadust tekitavad.

 

 

võimatu on ju kogu süsteemist õhku kätte saada, kui mootorit tööle ei pane ja termostaat pole avanenud (ehk "suur ring" pole avatud) icon_idea.gif

 Rumal jutt! Kas radikasse läheb ainult üks lõdvik ,mida piirab termostaat?? igasse radikasse läheb vähemalt 3 lõdvikut, mille kaudu saab jahutusvedelik liikuda.

 

 

Miks peab salongi temperatuuri põhja keerama ja ventilaatori tööle panema?

 Põhjus lihtne, et oleks kindlasti tagatud salongiradika soojakraani avatud olek. See ei ole jällegi vajalik B ) variandi õhutuse puhul , kuna seisva auto puhul toidet soojaklapile ei jõua ja see on normaalolekus (ilma 12v pingeta) avatud asendis.

 

 

Miks mitte õhutada lahtise korgiga?

 Ainult variandi C ) puhul külma mootoriga lühiajaliselt.

Kork ja korgi korrasolek omab BMW jahutussüsteemis väga olulist rolli. Seega vigane kork või selle puudumine põhjustab üsna kiirelt süsteemi ülekuumenemise, mis omakorda toob kaasa teadagi probleemid .

Süsteem peab surve all olema, muidu jahutus ei toimi. Korgil on ette nähtud hoida süsteemis kuni ca 1.2bar survet.

 

 

Miks mitte õhutada nina taevapoole, töösooja mootoriga pööretega mängides?

 Sest see ei anna kiiret tulemust ja paneb enamus inimesi arvama , et BMW õhutamine on paras peavalu.

Lisaks ei ole selline tegevus ohutu, suur oht on üle kuumutada, kuna mootor lastakse kuumaks ÕHUTAMATA süsteemiga.

Selliste võtetega on see tõesti paras peavalu, kuna veepump keerutab seda "mullivett" seal pikalt ringi, vahepeal jõuab jahutusvedeliku temperatuur mitu korda punast ala külastada jne.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Selle teksti juurde tuleks kindlasti suurelt ja punaselt kirjutada, et radiaatoritel millel paisupaak on radiaatori küljes ei tasu õhutusventiili vahetada mõne suvalise poldi vastu kuna, suvaline polt on tavaliselt liiga pikk ja plokeerib paisupaagi ülevoolu radiaatorisse. Õige asi maksab poes 2eur

  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

  • 11 kuud hiljem...

Eix kirjutas:

 Korgil on ette nähtud hoida süsteemis kuni ca 1.2bar survet.

Bemm kasutab 2 sorti korke:

140 ja 200 kirjadega. Vastavad rõhuühikud on kPa. http://www.realoem.com/bmw/en/showparts?id=AG05-EUR-03-1989-E30-BMW-325ix&diagId=17_0006

Siis on mul kahtlus (vajaks korralikku kontrollimist), et kuna BMW süsteem kasutab eranditult absoluutrõhu väärtusi, siis reaalsed ülerõhu väärtused on: 40 ja 100 kPa ehk maakeeli 0,4 ja 1,0 Bar. 

Muudetud , muutis kunot
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus