Hüppa postitusse

R4 mootor vs R6 mootor


oo7

Soovitatud postitused

Eiei, ei hakka midagi modima, b28 stockis niigi hea võimas mootor tava kulgemiseks. Ei ehita driftikat, ringraia ega muud kähkusõidu autot. Cabrio siiski  :)


Tarvis, kaugel sinu tegemine on ? 

Muidu sama mootor ? 

 

Sama mootor jah,jupid on enamvähem kõik olemas,vaja mootori ruumis tüüpkohad keevitada ja siis värvida.
Kas Ews-i tõstad ka ümber?

Muudetud , muutis sass
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sõidan ise ju ka praegu 1,6 liitrisega autoks küll jah e36

E30 pole mingi mootorratas, et terve auto kaalu ja võimsuse suhe oleks parem, see on selgelt parem 6 silindrisel. Pärast ühte suve selle uue mootoriga ei taha eelmisest enam midagi kuulda ma usun :-D

Kui suuremjagu ajast uute autode kõrvalistel sõidad, siis saad aru, et ka võimsamad tehase 30 ned on praeguseks täiesti tavalised autod

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Sõidan ise ju ka praegu 1,6 liitrisega autoks küll jah e36

E30 pole mingi mootorratas, et terve auto kaalu ja võimsuse suhe oleks parem, see on selgelt parem 6 silindrisel. Pärast ühte suve selle uue mootoriga ei taha eelmisest enam midagi kuulda ma usun :-D

Kui suuremjagu ajast uute autode kõrvalistel sõidad, siis saad aru, et ka võimsamad tehase 30 ned on praeguseks täiesti tavalised autod

Natukene teemast välja aga ei saa mitte vaiki olla. Mine sõida korraks näiteks 318is ja siis 325i rajal ja peale seda ei räägi mitte enam ainult kaalu ja võimsuse suhtest vaid ka kaalujaotusest (mis on selgelt kehvem rida6-el). Kui peale seda on veel küsimusi, siis mine jäärajale sama kombinatsiooniga proovima ja siis saad kindlasti aru, mida silmas pean. Rida6 + igasugune stroker ja turbo ja kõik muusugune teema on väga tore tõepoolest otse sõites ja külge libistades aga kui aja peale sõit hakkab, siis on rida4 ikkagi eelistatum mootor (ralli, rallikross, jäärajad, ringrajad jne). Leian, et korralikult ära tehtud m42 on kordades parem kui mis tahes rida6. Au pole olnud proovida aga arvan, et ka korralikult turbotatud m10/m40 on parem kui turbotatud rida6. Võimsuse ja kaalu suhtega pole midagi peale hakata kui masin tee peale ei püsi. Kummi vilistada on lihtne, autoga keerulistes oludes sõita ja seda teel hoida, see on natukene keerulisem teema. 

 

Leksile aga edu masinaga! Endalgi oli plaanis midagi sellist vahele panna aga hetkel jään tehase tehnikale truuks.

Muudetud , muutis siimp
  • Meeldib 1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kõik on väga õige. Ma siinkohal ei vaidle absoluutselt vastu. Mul on endal ju ka M43 mootoriga auto nagu ma enne mainisin. Muideks sellel on karteri põhi isegi esisillast tagapool erinevalt E30-st. Sõidan sellega jäärajal palju igal talvel. Kunagi aeglasel kardirajal tegime suvel ajapeale võidu sõbraga ja see osutus kiiremaks kui 323i e30 ;). Kõigil 3-el katsel oli kiirem.

 

Leks ju just rääkis, et autoga ei hakka driftima vms korraldama, lisaks ei sõida ju sellega talvel. Reaalselt liikluses on need 4 silindrised totaalsed maltsad, mingi pereisa sul kõrval oma maasturiga hakkab huiama ja võidki hädise näoga oma ritta tagasi keerata :D Tallinnas juhtub neid olukordi koguaeg, alles täna isegi. Eriti Tartu maantee algul, kus lihtsalt peabki asja alati tühjaks laskma. Libedaks läheb on rahu majas :)

 

Lisaks ei ole see 142kw mingi müstiliselt võimas võib suht tuimalt põhja lüüa, kui vihma ei saja, ei juhtu mitte midagi  :huh:. Küll aga pakub 2x suurem võimsus kõvasti sõidurõõmu, olgugi et kuskil aeglasel kardirajal või jäärajal see auto nüüd ringi peale paari sekundiga kotti saab. Lisaks ei pea seda piinama et mõnest autost mööda saada..

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

http://www.bimmerforums.com/2009/08/engine-faq/

 

Kaalujaotusehuntidele, et M42 koos kastiga kaalub ca 190-200 kg vs. M20 ja Getrag 260 umbes 230kg. M30 ja Getrag 260 kokku ca. 250kg. Need on siis numbrid enamvähem sellisel kujul, nagu nad ka kapoti all on (genekad, starterid, pumbad küljes)

 

Et kui paagi täis panen, on kaalujaotus jälle "ideaalne"?

 

Ringarajal eelistatud Rida4 on BS, seda võib eelistada Rapla kardirajal, kus autodega sõitmine on pigem võimalus, kui raja eesmärk, autoringrajal (auto24 ring, Bikernieke jms) jääb sellest jõust ikka väga väheks, sirgel sõidab suvaline diisel perevagun tuimalt mööda. Rallis tihtipeale S seeria mootorid, või väga rängalt moditud m42, üldjuhul asi reeglites kinni, sama lugu rallikrossis.

 

Suvalised Hondad, Peugeotid või Nissanid teevad pereautodele 100kw mootoreid, diislitega üldse pole mõtet võrrelda ja tänapäevasema saksa toodanguga mõnda stock või kergelt moditud e30-d võrrelda on nagu näppu mu**iga. oo7-mel on õigus täiesti, ka originaal ridakuus e30-d on tegelikult tänapäevamõistes masendavalt aeglased autod. M50 mootorid juba hakkavad looma.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

http://www.zeperfs.com/en/duel916-4720.htm

 

Täitsa tavaline moodne pereauto ;)

 

Ja e30 kuulus nn D-segmenti omal ajal (praegu võrdleks vast C-segmendi autodega, Focused, Golfid jms), üldiselt on lihtsalt autod suuremaks läinud, Mitod, Fiestad jms. on siiski mitu klassi väiksemad. Ja kui võrrelda, et 325i oli omal ajal tavaline tippmudel, siis peaks teda reaalselt võrdlema nt. Focus ST-ga, aga piisab ka tavaliselt 2 litirisest diislist, et sama kiiresti sõita ;)

 

Ja no see on tõesti saavutus, kui sa suudad 1.4 Fiestal eest ära sõita. Rääkisime ikkagi üldiselt uutest autodest ja no nt. suvaline ca. 2007 aasta rahvaauto 3.0d A6 sõidab vana e30 ümber ringe. Päris värsketest mudelitest rääkimata. Alles hiljuti sain enda strokeriga reality checki uuelt diisel C klassilt.

 

Üldiselt on päris teemaväline see asi juba.

Muudetud , muutis tns1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

OT-d veel:...

Ilmselt pole sa m42 mootoriga masinale kapoti alla vaadanud kui sellist juttu räägid. Rida6 mootoriga masinal on tervelt kahe silindri jagu "kaalu" üle esisilla, mis mõjutab juhitavust drastiliselt. Kaal üksinda ei ole mingi näitaja. Olen nii r4 kui r6 masinatega rada nühkinud nii suvel kui ka talvel, seega ei hakka mingite numbrite kujul üldse teooriat ajama vaid lähtun reaalsest elust. Kurvidesse sisenemise ja väljumise kiirusega kaotad rida6 puhul väga palju. Kui nüüd jälle jõu ja kaalu suhet vaatame, siis näiteks minu masin on 1000kg ja 100kw+, sinu nimetatud saksa perevagun on 1500kg ja 150kw, mis teeb sisuliselt sama välja. Ma arvan, et pigem ei saada e30 puhul seda jõudu maha kui et keegi mingilt perevagunilt näiteks 400m peale "ära saab" või on ülekanne lihtsalt mingi ökonomisti unenägu pandud. Reaalsus on see, et linnas pole küll isegi m42-ga jalgu jäänud kui korralik rehv all on (ja masin natukene modifitseeritud). Kui vaatad maailmamastaabis, siis on rida4 mootorid (m42, s14 mootorid) võistlustel tunduvalt eelistatumad kui rida6 mootorid (mis on muidugi täielikult ära tehtud). Eestlane on ikkagi vaene ja eelistab võimalikult odavalt võimalikult võimast masinat (näiteks bmw cup, kus rida6 masinad stock seades, pole iseenesest odav ala aga maailma mõttes väga tagasihoidlik). Võta mõni korralik rallikrossi m42 mootoriga isend ja pane Audrus sõitma, ma usun, et ajad lähevad sinna e36 m3 lähedale või kiiremad. m50 mootor on samasugune raske pomm nagu m20, mis ulatub kaalujaotuse poolest üle esisilla ja teeb juhitavusega suhteliselt üks-null. Nagu varasemalt mainisin, siis külgees saab tõesti sõita ja lihtsalt, aga oleneb mis eesmärgid kellelgi on. 

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Üle ripub tegelt üks silinder, teine jääb vastu tulemüüri ja olen küll M42 kapoti alla näinud, enamus isikliku rajakogemustki sellise tehnikaga e30-ga. Võta Audru TOP50 lahti, või vaata kohaliku opentrack foorumit ja leia sealt mõned arvestatavad rida4-ad mis just ei ole kas väga tõsiselt forsseeritud või kõike muud kui natukenegi tänavalegaalsed. Sa võid aeglastes kurvides kiire olla, aga seal kus kiirus üle 140 tõusma hakkab jääb lhitsalt toorelt sellest 100kw-st puudu, lahendus oleks üle laadida, aga see tähendab väga palju $$$

 

http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1442

Siin teemas põgusalt puudutatud sarnast diskussiooni ka...

 

Ja Road and Track specide järgi m40/m42 mootoriga e30 kaalujaotus F/R: 54%/46%, vs e30 m20 tehnika F/R: 53%/47%

 

Skidpad testis küll R4 omab kõiki teisi, aga see pigem ongi tõestus kiirusest aeglastes kurvides.

 

http://www.strictlyeta.net/technical/specifications2.html

Muudetud , muutis tns1
Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Need kiired rida4 mootoriga BMW-d, mis võiksid puhtatõulisel ringrajal kiired olla, on kahjuks eestis siiski teisteks aladeks kohendatud (rallikross, superkross, ralli, rallisprint). Pean siis silmas stroker mootoritega m42 ja veel mõningaid selliseid huvitavaid kombinatsioone. Eks muidugi leidub ka neid, kes puhtalt ringrada nühivad, aga laialdasemalt levinud on siiski odavamad lahendused (m20, m50 jne), millest saab sama raha eest märgatavalt rohkem jõudu. Eestis on selliseid korralikult ära tehtud rida4 bmw mootoreid siiski väga vähe ja põhjus, nagu varasemalt mainisin - raha. See leiab vabalt kinnitust ka siinse foorumi näitel, kus iga teine tõstab mingi m50 ja m20 stokeri vahele, kuna neid saab ca. 300 eurot kätte, m42 mootori eest küsitakse juba 500 eurot. Ja muidugi üks asi on vaadata netis neid numbreid, teine asi on minna ja omal käel erinevates oludes ära proovida. Talvel näiteks ei kannatanud m20 masinaga üldse sõita kui korra olid juba m42 mootoriga masina roolis ära käinud.

Kujutan ette, et kui näiteks sellist masinat natukene ringrajaks kohendada, siis peaks päris kiire aparaat olema.

Kommentaari link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus